mandag den 31. december 2012

Sødt babystrik

Da året 2012 stadig var ganske nyt, fortalte et vennepar os at de skulle være forældre.
De er vores tætte venner, og vi glædede os selvfølgelig utrolig meget sammen med dem.
En af mine måder at vise folk at jeg holder af dem, er at strikke til dem, så selvfølgelig skulle jeg da strikke noget specielt til deres baby. Jeg købte lyseblå dale baby ull, og begyndte at strikke denne søde trøje som jeg har strikket en gang før (nederst i indlægget).
Min veninde fik ved en scanning at vide at de ventede en lille pige (som i stedt fik denne trøje), og så blev denne lille trøje lagt i strikkekurven, og der må man sige at den har ligget godt.
Men nu er den færdig, og jeg synes at den er SÅ sød og fin :)
Hvem der nu skal få denne baby cardigan ved jeg ikke, men nu er den ihvertfald færdig og klar til at give i gave.

Måske man bedre kan fornemme det lille mønster i cardiganen her.

Faktaboks:
Opskrift: Dale of Norway baby design hæfte 164 mønster nummer 12
Lavet til: En baby dreng
Størrelse: 3mdr
Garn: Baby ull fra dale garn
Købt/på lager: Købt i starten af 2012
Pinde: 2 og 2,5
Hot or Not: Hot :) Den er så sød, synes jeg
Vægt / meter: 130g  / 450m  (skoene: 10g / 35m)
Strik nummer i år: 56 og 57
Strikket i år (cirka): 9,735 kg / 12,650 km


1 kommentar:

  1. Godt Nytår, håber I kom rigtig godt ind i 2013 - og mon ikke der dukker en lille baby op, der vil blive glad for den søde cardigan

    SvarSlet