mandag den 22. december 2014

Jeg har fået en lækker lille niece


Den 12. december 2014 blev i vores familie en rigtig stor dag. Der fik vi nemlig endnu en dejlig lille pige ind i familien. Det er min lillebror der er blevet far igen, og det er da bare virkelig fantastisk.
Den dejlige lille prinsesse har fået det smukke navn Rebekka Sol <3 div="">
Som faster kan jeg jo ikke lade være med at strikke til den lille pige, så det er blevet til en heldragt, en hue og vanter, alt strikket i lyserød kauni med farveskifte.
Faktaboks: 
Strik nummer i år: 26
Lavet til: Min niece Rebekka Sól
Opskrift: Ingen, jeg har dog kigget i et par opskrifter som vejledning undervejs
Ændringer: På benene og armene har jeg strikket nogle cm af det ene ben/arm, brudt garnet og strikket ligeså mange cm på det andet ben/arm. Dette for at få farveskiftet til at være mere jævnt.
Størrelse: cirka 0-6 måneder
Pinde: 2,5 og 3
Garn: Kauni
Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt
Vægt / meter: 150 g / 600 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,490 kg
Strikket i alt i år: 3,270 kg / 13,720 km
Jeg har strikket ribben på ben og ærmer cirka 10 cm, sådan at dragten kommer til at passe længere.
Dragten har knapper i forskellige farver
Baby hue med kanin pels. Den lille pelstop er købt hos sommerfuglen inde ved strøget i København.
Faktaboks: 
Strik nummer i år: 27
Lavet til: Min niece Rebekka Sól
Opskrift: Baby hue fra bogen babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe
Ændringer: Jeg har strikket på pind 2,5 for at få strikkefastheden til at passe
Størrelse: cirka 0-3 måneder
Pinde: 2,5 
Garn: Kauni
Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt
Vægt / meter: 25 g / 100 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,490 kg
Strikket i alt i år: 3,295 kg / 13,820 km
Faktaboks: 
Strik nummer i år: 28
Lavet til: Min niece Rebekka Sól
Opskrift: Vanter fra bogen babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe
Ændringer: Jeg har strikket på pind 2,5 for at få strikkefastheden til at passe
Størrelse: cirka 0-3 måneder
Pinde: 2,5 
Garn: Kauni
Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt
Vægt / meter: 25 g / 100 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,490 kg
Strikket i alt i år: 3,320 kg / 13,920 km



Jeg er rigtig godt tilfreds med dette sæt til min dejlige niece. Det har været sjovt at strikke, og min lillebror og svigerinde blev rigtig glade for det. Rebekka Sol har allerede haft dragten, huen og vanterne på flere gange. Dragten er stadig lidt stor, men kan sagtens bruger.

Jeg er så taknemmelig for denne dejlige skønne lille pige, hun er et vidunder i vores familie. Jeg glædes over at få lov til at holde jul sammen med Rebekka Sol i år, men samtidig savner jeg også hendes storesøster Sóley som vi både fik og mistede sidste jul.

1 kommentar:

  1. Tillykke med den smukke pige, som helt sikkert altid vil blive klædt i dit lækre strik - hun er jo allerede begyndt

    SvarSlet