tirsdag den 31. juli 2007

Ólavsøka


d. 28. og 29. Juli er på Færøerne nogle særlige dage. Det er nemlig Olaj fest, og jeg havde glædet mig meget til at tage en smut til Tórshavn, hvor det hele forgår, for ligesom at måle pulsen.
På Olaj er der mange der har national dragten på, og det havde Silvia og jeg også (billedet).
Og så går det ellers bare ud på at gå frem og tilbage og snakke med folk. Det er meget hyggeligt at møde folk som man ikke ser så tit :)
Det blev dog ikke til så mange ture frem og tilbage, da der er så mange fulde mennesker, at det ikke kun er sjovt. Heldigvis er der også kristne arrangemanger i missionshuset :D
Jeg var inde og se 2 filme i biografen. d. 28. så jeg "Du almægtige Evan" sammen med Jóhan. Filmen er en slags 2'er af "Bruce den almægtige". Den er både sjov og har et godt budsakb på en ikke nedgørende måde, så den kan jeg absolut anbefale.
d. 29. så jeg "Simpsons the movie" det er årets film :-D hold da fast den er sjov (man skal self. lide simopsons..) Filmen har egentlig premiere 3. aug, men de havde åbenbart fået lov til at vise den når det nu var Olaj.
Jeg så filmen sammen med Jóhan, to af Jóhans venner og Silvia, min lille søster. Silvia, som kun er 9 år, ville med, og det fik hun heldigvis lov til :) Jeg tror hun følte sig meget stor mellem alle de unge mennesker der skulle se filmen, det gjorde det heller ikke turen dårligere at hun både fik is og popcorn & sodavand af sin søster. Vi havde en rigtig dejlig søster-tur sammen med fyrene :)
Det blev egentlig ikke så meget Olaj for mig denne gang, selvom jeg var i Tórshavn begge dage, og hvade nationaldragten på begge dage, men det er også helt fint.. Jeg var der, og jeg fik snakket med en masse mennesker, og det er også det som er meningen med Olaj :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar