fredag den 7. oktober 2011

Lækkre indkøb - og nyt navia katalog :))

Først af alt, undskyld for at her har været så stille. Jeg har (igen) været ramt af influensa med både feber, hoste, hovedpine, pandehulsbetændelse og snot i lange, lange baner. Jeg tror nok at det er noget jeg har fanget i vuggestuen, for efter sigende så er det ret normalt at man bliver syg i starten når man begynder at arbejde sådan et sted.
Meeen nu er jeg frisk igen, så nu skal jeg nok blogge igen :)

Herhjemme kan vi, rent økonimisk, selvfølgelig meget tydeligt mærke at jeg er begyndt at arbejde igen, så den første løn er blevet fejret ved at købe lidt ting og sager.
Jeg har købt en del sirri garn, alt 3 trådet, lækkert! En del af det brune + det gule skal bruges sammen med mange andre farver til en trøje til mig. Resten af det brune + det hvide skal bruges til en trøje til Mr. J.
Jeg har lidt meget på pogrammet, så det er ikke sikkert at jeg når at få trøjerne færdige før vi flytter, men nu har jeg ihvertfald garnet :)

Sidste weekend var jeg i Klaksvik, og der var der tilbud på dette alpakka garn, det skal nok bruges til et baby projekt engang. Knapperne, de var bare pæne ;)
Mit lange hår kræver pleje, så da min svigerinde som er frisør var hjemme i weekend, så fik jeg hende til at bestille noget shampoo til mig og noget voks til Mr. J. Shampooet er såå lækkert, og nu har jeg også nok til et godt stykke tid, for der er 1.5 L i hver flaske ;)
Cd'er på tilbud. En til Mr. J og en til mig :)

Og så ikke mindst det nye Navia katalog :)

Forsiden, en ret lækker kjole jeg måske kunne finde på at strikke til mig selv

Den her er SUPER lækker syns jeg... Moar, jeg ønsker mig denne ;)

Disse er også søde :)
Jeg kunne godt finde på at strikke dem begge

disse er også flotte...

I bogen er der flere andre fine modeller som man kan se hvis man køber bogen. Jeg er ihvertfald ikke skuffet, og jeg håber at jeg snart kan komme igang med at strikke noget fra den...

Og så har jeg endelig fået mig en strikkekurv. Mr. J er tit lettere irriteret over at der ligger garn og strikkepinde over hele stuen, og han ved aldrig hvor han skal gøre af det når han rydder op.
Så derfor super smart med en kurv til det hele :) Strikkebøgerne som er i brug, projekterne som er i gang samt strikkepindene, centimetermål, nål og saks.

Nu skal jeg hjem til mine forældre, for min lillebror som studerer medicin i København kommer hjem i weekend, hans niece skal nemlig konfirmeres på søndag. Glæder mig til at se min lillebror :D

God weekend

9 kommentarer:

  1. Hey du. :)
    Tak for din kommentar i min blog. Dejligt!

    Jeg kan se du køber hos NAVIA, jeg har forsøgt at maile til dem i håb om at kunne købe garn hos dem - men de svarede at de ikke sælger til privatpersoner - kan det passe?

    Og hvordan får man fat i deres opskrifter? Jeg ved godt der er nogle gratis på hjemmesiden, men der er en speciel model (eller flere) jeg godt kunne tænke mig at strikke og det ku bare være superlækkert at få fat i opskrifterne.. :)

    God lørdag.

    /Ivalu

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      ... har du fået fat i opskrifterne... ellers har jeg en del..
      Mvh
      Pernille

      Slet
    2. Ja det har jeg faktisk. Men kun et katalog er det blevet til :)

      Slet
  2. Hej Ivalu :)

    Tjah, det skal sikkert passe at de ikke sender til privat personer..? Jeg har set nogle sider i DK hvor man kan købe navia garn, men det billigste er nok hvis du køber det fra Færøerne og får det sendt til Danmark (du bor i Danmark, ik?) www.tova.fo sælger navia garn for 25 kr pr nøgle, det er almindelig pris her på Færøerne, men så kommer der selvfølgelig fragt oveni.
    Hvis det er, så er jeg også villig til at købe garnet/opskrifterne for dig og sende det til dig med posten..?
    Bøgerne koster 90 kr stykket, du kan se alle undtaget den nyeste på www.navia.fo

    Hvis du gerne vil have at jeg køber garn for dig, så send mig blot en mail på sunadottir@hotmail.com :)

    God lørdag til dig også :)

    / Ása

    SvarSlet
  3. Jeg skal ind på Navia og lurer for det er lækre billeder du der viser frem.

    Jeg har også savnet dig, så godt at hører lidt fra dig igen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Håber I har nydt weekenden.
    Jeg har også fået det nye katalog, og der er flere ting, jeg må ha' på pindene, når tiden bliver til det

    SvarSlet
  5. Wau for nogle dejlige ting din løn er gået til - altid godt med lidt selvforkælelse ;O)

    SvarSlet
  6. Det katalog, som du viser, hvad nummer har det? Der ser ud til at være spændende modeller i...

    SvarSlet