søndag den 18. november 2012

Hættetrøje til guddatteren på 2 år :)

Min mindste guddatter er allerede blevet to år....
Og med mig som gudmor kan man jo næsten ikke forvente andet end en strikket gave.

Jeg tænkte at det måtte gerne være en lidt speciel gave, så jeg startede med at lægge alt mit 3 trådede garn på bordet, og så gik jeg ellers bare i gang. Ingen opskrift og jeg havde ingen ide om hvordan den skulle blive undtagen at den skulle have hætte.
To dage senere var trøjen færdig, og jeg er faktist vældig tilfreds med den :)
Den passer, og hun ser jo bedårende ud i den <3 p="p">
Nu går jeg og tænker over hvad jeg skal strikke til hende i julegave...

Trøjen er strikket af blandet navia og snældan 3 trådet på pind nummer 5, 4 til kanterne.
Der er brugt 240g i alt fra rester.
Trøjen er mit færdige projekt nummer 47 i år (så jeg følger uge tallet :) og jeg har nu strikket 8,080kg og 8,040km

11 kommentarer:

  1. Du er bare hurtig på pindene.
    Den er blevet rigtig smuk, og med indhold er den jo bare yndig.

    Håber du finder et sødt mønster, måske en julekjole , som hun så kan bruge hele vinteren.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Den er da helt bedårende, hvor er du dygtig.

    SvarSlet
  3. Sejt! At du sådan lige strikker fra hovedet og får sådan en lækker trøje ud af det.

    SvarSlet
  4. det er altså helt vildt, hvad du får kreeret

    SvarSlet
  5. Fantastisk! Den passer hende jo perfekt, og farverne er rigtig tøse-fine!

    SvarSlet
  6. Jeg er altså meget imponeret over dine kreationer - du er virkelig dygtig (og hurtig!) :D

    SvarSlet
  7. Den er helt vildt flot! Ufatteligt at du kan kreere sådan noget uden opskrift, jeg er meget imponeret. Og sikke en sød lille 2-årig model :)

    SvarSlet
  8. Imponerende hvad du får lavet og trøjen til din lille guddatter er da blev rigtig smuk. Det må da blive hendes yndlingstrøje.
    Jeg plejer at følge lidt med her på din blog og jeg har også skrevet lidt med Lydert her på det sidste. Jeg har nemlig en del Sirri garn til at ligge, som jeg fik købt i Butikken i Thorshavn for et par år siden. Desværre har jeg ingen opskrift, kunne selvfølgelig selv lave en, men vil jo gerne have en trøje, der inspireret af Færøske mønstre.
    Jeg var dengang i boghandleren, ved siden af turistbureauet, og mindes at jeg fandt en bog med Færøske møsnstre. Jeg købte den ikke, desværre... men findes der mønstre på nettet eller findes der en bog som jeg kan finde inspiration i ?
    Håber at du kan hjælpe mig lidt.

    Mange hilsner Hanne og fortsat god strikkelyst ;o)

    SvarSlet
  9. Den er så fin til hende. Og utroligt, at du kan lave en hættetrøje uden opskrift - jeg synes hætter er svære med opskrift.

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Maa tú ert ófør Ása :)
    Troyggjurnar eru so fittar sum tú gert :)

    SvarSlet