onsdag den 14. september 2011

so far so good...

Jeg er i gang med at strikke trøjer til min far og svigerfar..... og det tager tid!
Det er sådan nogle Gudrun og Gudrun helt simple med lynlås på den ene skulder, og færøsk flag på den ene arm. Svigerfars er sort navia duo strikket på pind 4, og fars er navia trio også på pind 4, og det er så kedeligt at strikke...


Jeg er dog nået et godt stykke. Problemet er 'bare' at det er min fars der er den mørkeblå, og han bliver 55 på mandag og jeg kunne rigtig godt tænke mig at den blev færdig, og jeg er endnu ikke nået til ærmehullerne.... Tror I der er nogen chance?
Jeg krydser fingre... og strikker løs :)

Et lille tip om hvad jeg gør i forsøg på at holde motivationen oppe når jeg strikker ensfarvet:
Jeg bruger sådan nogle dimse-dutter til at markere hvor jeg er kommet til, så sætter jeg en ny i hver dag.
Så kan man se at man trods at bevæger sig opad, og så kan man konkurere lidt med sig selv om at strikke lidt mere end i går osv :)

...og så må jeg lige vise jer hvor hyggeligt jeg havde det i dag med mine strikkepinde
Mr. J havde tændt op i brændeovnen, og så har han fixet vores fjernsyn så smart at det kan vendes både ind i stuen der hvor sofaerne er, og der hvor spise bordet, lænestol og brændeov er :)))
Smart-smart og lækkert-lækkert :))

2 kommentarer:

  1. Ja, herretrøjer kan ofte være noget langsommelige (kedelige?) at strikke :-)

    Smart idé med markørerne, og jeg kan da se, at du får strikket en hel del hver dag.

    Jeg hepper på, at du får din fars færdig HEP-HEP.

    SvarSlet
  2. Tak for at du heppede Berit. Trøjen blev ikke færdig, men det er okey

    Ha en god dag :)

    SvarSlet