mandag den 14. november 2011

pastafad med skinke og bacon

I torsdags havde jeg strikkeklub herhjemme Jeg serverede et pastafad for dem, og det var så godt modtaget at jeg vil give jer her i blogland opskriften :)

Pastafad med skinke og bacon:
300g kogte pastaskruer
2pk skinkestrimler
2pk bacon i tern
1stk porre skåret småt
1,5 rød peberfrugt skåret småt
1bl mais
2pk madløde
1pk revet ost
aromat, kød&gril, salt

Kom de kogte pasta skruer i et ovnfast fad. Svits skinkestrimler, bacon, porre, mais og peberfrugt på en pande, hver for sig og læg dem ovenpå pastaen.
1tsk aromat, 1tsk kød&grill og lidt salt blandes i fløden som hældes over hele retten. Til sidst strøs der ost over det hele.
Ovnen varmes til 200grader og retten skal stå i ovnen i 20-30min.
Serveres med flutes.

Velbekomme :))

Stemnigsbillede...

Mums :)
(jeg lagde tingene sådan lidt lag på lag, men jeg tror det ville være lidt bedre at blande det lidt mere sammen)

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig lækkert. Så kan godt forstå strikkepigerne nød menuen.

    Her hjemme laver jeg noget tilsvarende, dog uden majs og ost. Det kommer heller ikke i ovnen, men det vil jeg prøve, for det lyder dælme godt. Vi kalder vores ret "Skimad", fordi vi altid får det på skiferierne :D.

    God tirsdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet