lørdag den 7. januar 2012

Hold kæft jeg har meget garn!!

(Ja undskyld mig...)




Jeg har i går og i dag talt mig garn lager op. Og pyha, jeg vidste ikke at jeg havde SÅ meget...

12.255kg garn har jeg!


Så jeg kan da bare komme igang med at strikke, kan jeg ;)

Her er det så:

Islands-lageret

Navia spolerne

...og aaaalt det andet!
Der er både sirri, navia uno, duo og trio. Baby ull, Alpakka, strømpegarn, wollmeise
og så rigtig meget som jeg egentlig ikke ved hvad er. Noget af det har jeg fået af min bedstemor, og noget er rester fra min spæde strikke-begyndelse...

Jeg overvejer om jeg måske skulle give noget af det til en fritidsklub eller lignende, for jeg tror altså aldrig at jeg kommer til at bruge de bitte små rester som virker til at være både kunstigt og billigt...

Men navia uno, duo og trio garnet, det skal jeg nok få brugt. Det kan jeg bruge til mønsterstrik/hønsestrik, så derfor er det ret dejligt at have liggende.

Som jeg tidligere har sagt, så vil jeg helst ikke lave et løfte for hele året, men jeg kan da ihvertfald prøve at reducere mit garnlager noget. (Det burde altså ikke være såå svært, hva??)

Har DU styr på hvor meget garn du egentlig har liggende? Har du ligeså meget som jeg? Og er der håb for at du kommer til at bruge det?

15 kommentarer:

  1. hm, nej jeg ved ikke hvor meget garn jeg har. men det må da være noget mere end det du har, da jeg jo strikkede omkring 13 kilo op i 2011 og man kan egentlig ikke se forskel fra för.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Jeg tør overhovedet ikke gætte på, hvor meget garn jeg har. Men jeg elsker hver stump, og har nok strikkeglæde til et par år. Også selv om jeg skulle blive ved med at strikke 10 kg om året!

    SvarSlet
  3. Nej jeg har ikke styr på mit lager, men kan fortælle at jeg har langt mere end de 12 kilo som du har. Men jeg elsker det hele og vil ikke undevære noget af det.

    SvarSlet
  4. Sikke et garnlager - mit er en del mindre, men jeg har nu garn nok til mange timers strik og hækling:)

    SvarSlet
  5. Så er det bare med at komme i gang;-)

    Nej, jeg har ikke styr på mit garnlager, men det er ikke så stort. Jeg køber kun ind til konkrete projekter (det fungere bedst for mig), så mit lager består hovedsageligt af gaver + lidt rester.

    SvarSlet
  6. hej Súnadóttir
    Du må da have fat på den bog om garnrester, som jeg fik i julegave (jeg tror jeg skrev om den omkring 3. januar på min blog). Der får du en masse forrygende idéer om, hvad rester kan bruges til ;o)
    jeg har masser af garn liggende - og har også planer for det (det meste af det). Der kommer en 'to do' liste en af dagene.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
  7. jeg har 12 kg 150 gr + rester (som ikke er talt op). Men ud fra de kommentarer jeg fik på min blog, da jeg stillede samme pørgsmål, kan jeg godt se, at 12 kg er det rene vand ved siden af det, andre har, så jeg kommer også til at købe vildt ind i 2012 - man kan IKKE have for meget garn!!!
    Kh Karen

    SvarSlet
  8. hehe....nå, men jeg sælger jo også af det :-)

    SvarSlet
  9. Hej ....igen...jeg tænkte på, vil du ikke sende mig noget snældan...jeg har prøvet flere gange at maile dem uden resultat, sågar SKREVET BREV...jeg overfører selvfølgelig penge tildig først - kærlig hilsen Lavendel...som er vældig imponeret af din store strikkelyst - i så ung en alder ....jamen det kunne jo være mig -der i gamle dage :-)(min mailad står i højre side i min blog)

    SvarSlet
  10. hold da op sikke en masse dejligt garn du har på lager vidste slet ikke at man kunne få navias garn på spoler det må være noget der er forbeholdt jer på færøerne tænker jeg :-)
    uhhh jeg har også masser af garn orker ikke lige at veje det altsammen så meget ordensmenneske er jeg slet ikke :-)

    SvarSlet
  11. Jeg må tilstå at jeg også har meget garn. Kan nok matche dit garnlager nogle gange. Synes dog det er ok og har ikke sort samvittighed. Jeg erkender jeg er nørd og så må jeg godt, der skal jo være noget at vælge imellem.
    Det er en fin blog du har, jeg har lige tilmeldt mig som fast læser.

    SvarSlet
  12. Så masse deilig garn du har. Jeg har veldig mye, jeg også, men tør ikke telle over. Sist jeg sjekket så hadde jeg 24,5 kg garn, og jeg tror jammen lageret er blitt større.....men jeg elsker hvert et nøste :-))

    SvarSlet
  13. Jeg har et stort garnlager og jeg elsker det.

    jeg holder styr på det igennem Ravelry hvor jeg har lagt ALT ind.

    Jeg nyder at finde en opskrift og gå på mit helt egen lager og finde garnet i stedet for at skulle suse ud i byen for at købe eller vente på at posten kommer med pakker..

    SvarSlet
  14. jeg troede jeg havde meget garn- men nu må jeg tro om igen. Sikke meget garn; ville ønske jeg havde så meget, så kunne jeg lave både..... og..... :-)

    SvarSlet
  15. Tak for jeres kommentarer :)
    Jeg er nu alligevel meget, meget glad for mit garnlager, det kom bare bag på mig at det var så meget når det hele blev talt sammen (over 20kg)
    Når det så er sagt, så synes jeg faktist selv at jeg er ret god til ikke at købe for meget garn, altså ikke købe kun for at købe.

    Marion: Ja navia spolerne er forbeholdt os på Færøerne. Og de er billige kan jeg sige dig: 250,-/kg
    Så dem er det smart at have nogle af i skabet.

    Lavendel: Kan du sende mig en mail på sunadottir@hotmail.com ?

    SvarSlet