fredag den 6. januar 2012

2011 i strik

Så er det tid til at gøre status over hvad og hvor meget der blev strikket i 2011.
10,565kg fordelt over 30,3km og 52 projekter.

Jeg har aldrig før skrevet ned hvad jeg har strikket, og jeg har heller aldrig strikket så meget som i år. Så jeg er faktist lidt stolt og imponeret af mig selv at det er blevet til så meget :)

Fordelingen ser sådan ud:
20 trøjer til voksne      - 3 til mig / 10 til salg
11 trøjer til børn                  / 4 til salg
4 par strømper (3 af dem til baby)
9 huer (deraf 7 baby huer til Cuba)
5 stk baby undertøj (2 bodyer og 3 undertrøjer)
2 kjoler (1 voksen og 1 barn)         - 1 til mig
1 kørepose


Billeder i den rækkefølge det er blevet strikket:





    Og hvad har så været hot og hvad har været not?
    Joo, sirri trøjen til mig selv i mange farver, den ligger nok i top. Stjernetrøjerne til pigerne i julegave er jeg også ret stolt af. Miriams sort/lilla trøje med pynteknapper. Min fars trøje som bliver brugt hver eneste dag. Den blå patent trøje, min kjole, Sesilias kjole, svigerindens sirri trøje, de små hvide/pink stjernetrøjer.... Ja der er meget som er rigtig vellykket og som bliver meget brugt.
    Af de mere øv ting er der min brune blomster trøje, den overvejer jeg at pille op igen, den fungerer bare ikke :( den grønne snældan trøje var jeg ikke helt tilfreds med, opskriften var simpelthen for dårlig. Og så den sidste stjernetrøje i voksenstørrelse. Jeg ved ikke lige hvad der skete, den er ihvertfald blevet meget lille....
    Men alt i alt synes jeg selv at jeg har strikket nogle rigtig gode ting, og de fleste af dem bliver flittigt brugt, så det er jo kun sjovt.

    Hvad så med 2012?
    Jeg gidder ikke at lave for mange planer, for selvom et år går hurtigt, så er det alligevel ret lang tid.
    Derfor tænker jeg at tage det som det kommer. Men jeg har dog nogle projekter i hovedet: en trøje til Mr J af sirri garn, en trøje til mig selv af sirri garn (har købt garn i dag, jeg viser jer senere), vanter og strømper (jeg skal bare igang med at strikke strømper, det kan altså ikke være så galt...), svigerfars trøje som desværre ikke er blevet færdig endnu (fy-fy!), et par bestillinger og en baby i min venindes mave.

    Så der er nok at tage af, det er bare med at gå i gang, og det er jeg selvfølgelig allerede.

    Hvad garnkøb angår, så vil jeg prøve at holde det nede. Kun købe til projekter som jeg ved hvad er og som jeg skal i gang med snart. Navia spoler har jeg måske planer om at købe nogle af, men de tæller næsten ikke på samme måde, for de står godt og pænt i skabet, der er nok til store projekter og det er dejligt med mange farver. Det er de små rester hist og her som er irriterende...
    Jeg har planer om at skrive ned på bloggen hver gang jeg køber garn, så jeg kan følge med i hvor meget jeg køber over et helt år.

    Nåh, det var vist nok for denne gang :) 2011 har ihvertfald været et rigtig godt strikkeår (ligesom det også har været det på mange andre områder :)

    5 kommentarer:

    1. Hvor er du bare super GO!!!! Jeg ser meget op til dig og dit strik. :D
      Jeg har også tænkt mig at gøre som du, skrive ned hvad man laver på et helt år - det har jeg aldrig fået gjort, så jeg har slet ikke overblik over, hvad jeg har lavet.
      MEN NU skal det være og jeg er allerede i fuld gang.

      Held og lykke med dit 2012.

      Mange hilsner fra Odense

      SvarSlet
    2. Wow, so much knitting! And great that you have recorded it... I always forget to, so I don't know what I have knit :( Maybe this year I will remember though!

      Sometimes I make socks 2 at a time (sometimes on one circular, but often just on 2 sets of dpns)... then I don't get 'second sock syndrome'!

      Good luck with your sock knitting, and everything else this year :)

      SvarSlet
    3. Det er helt vildt imponerende! Glæder mig til at se, hvad du strikker i 2012.

      SvarSlet
    4. Hold da op!!
      det er helt vildt at du kan strikke alt det på et år..
      så er det absolut tilladt at have de mængder garn på lager, som du har ;)

      SvarSlet
    5. Tak, tak, tak :)
      Jeg bøjer mig i støvet... Bliver så glad for jeres kommentarer :)

      Jeg glæder mig både til at vise jer hvad jeg kommer til at strikke i 2012, men også til at se hvad I strikker

      SvarSlet