onsdag den 27. juli 2011

en lille stjernetrøje

I går, på deres to års bryllupsdag, flyttede min kære veninde og hendes mand ind i hus her i Fuglefjird, den samme by som jeg bor i :) Vi to har gået i klasse sammen i 8. og 9., og har været veninder siden. Skæbnen, eller who ewer, gjorde det sådan at vi nu begge er blevet gift med mænd fra Fuglefjord, og nu har de så købt hus her :))) Jeg er så glad at vi kommer til at bo så tæt på hinanden, så er det så dejlig hurtigt at lige 'falde ind' til en kop kaffe eller hvad det skulle være.
Jeg er gudmor til deres søde og smukke datter Sesilia, og jeg er lige færdig med en trøje til hende. Hun skal starte i dagpleje nu her til august, og så er de jo lige flyttet i hus, såå derfor måtte gudmor her jo lige strikke en trøje... :)

Trøjen er strikket af navia duo og pind nummer 3,5 og 4. Den er da rimelig sød til sådan en lille pige, ik?

Jeg var på besøg i deres nye hjem her til aften og jeg havde selvfølgelig trøjen med. Min veninde blev så glad og overrasket :) Sesilia fik prøvet trøjen, og hun kan allerede begynde at bruge den, og kommer til at passe den længe endnu - super!

Faktaboks:
Opskrift: ingen opskrift, stjernerne er dog "stjålet" fra Gudrun og Gudrun
Lavet til: sødeste Sesilia :*
Størrelse: 1 år
Garn: Navia duo
Købt/på lager: lager
Pinde: 3,5 og 4 
Hot or Not: Så sød. Hurtig at strikke og dejlig tynd til et barn der altid har det for varmt.
Vægt / meter: 100g / 360 m 
Strik nummer i år: 26
Strikket i år (cirka): 5.500g / 16.000m

4 kommentarer:

  1. Det bliver dejligt for dig, at få venninden tæt på, så i kan få gang i noget mere sammen. Dejligt for dig.

    Det er en yndig stjernebluse. Er det et færøsk mønster ? Min datter har været på ferie hos jer(På færørerne) to gange og taler meget om at jeg skal strikke en trøje med færøsk mønster, men jeg kan ikke finde noget mønster. Måske du har lyst til at hjælpe mig?

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor er den super flot. Skønne farver du har valgt. Jeg er vild med de borter du har i mange af dine trøjer

    SvarSlet
  3. Lækker trøje. Mit barnebarn har en i andre farver, men med det samme stjernemønster, det er simpelthen så smukt

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer. Det er dejligt at vide at der er nogen der læser med :)

    Lis: Ja det bliver dejligt :) Tak, ja det er et færøsk mønster som Gudrun & Gudrun bruger meget. Det blev jo meget kendt fra forbrydelsen.
    Ja jeg vil rigtig gerne hjælpe dig. Der findes jo et utal af færøske mønstre, er det noget specielt hun ønsker? (kig evt på facebook under en gruppe der hedder facebook bindiklubbur. Der er der over 1.000 billeder af trøjer som folk rundt omkring på Færøerne har strikket)

    Merete: Tusind tak for din smukke kommentar :)

    Lydert: Ja det er virkelig smukt, og lidt "færøsk"

    SvarSlet