torsdag den 28. juli 2011

Endnu en stjernetrøje

Så blev jeg færdig med endnu en stjernetrøje (men det gør vel ikke noget, de er jo super klasiske og flotte). Denne er til min veninde fra Danmark som kommer og besøger os nu om godt to uger.
Jeg kender hende fra dengang vi havde værelse sammen på efterskolen i Vejle for 7 år siden. Det er så sjovt at vi stadig har kontakt. Lea er lige blevet gift, så hende og manden kommer og besøger os, og vi glæder os :)
Jeg håber at hun passer trøjen og at hun bliver glad for den. Den er strikket i det dejlige Létt lopi (islandsk), så der er ihvertfald noget at li' ;)


Faktaboks:
Opskrift: ingen opskrift, stjernerne er dog "stjålet" fra Gudrun og Gudrun
Lavet til: min veninde Lea
Størrelse: M
Garn: Létt lopi
Købt/på lager: lager
Pinde: 7 og 8
Hot or Not: Hot!! Lækker og hurtig at strikke. Garnet er sååååh lækkert (I burde prøve det) og så er en hvid/ brun stjernetrøje altid klasisk og pæn.
Vægt / meter: 250g / 500 m 
Strik nummer i år: 27
Strikket i år (cirka): 5.750g / 16.500m

9 kommentarer:

  1. Gad godt være din veninde fra Danmark!!!

    SvarSlet
  2. Jeg har strikket en del i Lett Lópi, det er rigtig dejligt - og meget varmt.
    Jeg er vild med stjernetrøjerne, måske skal jeg se at få strikket en til mig selv

    SvarSlet
  3. Så fin genser! Er også imponert over at du har oversikt over antall meter du har strikket i år ;) Moro! Skal jeg også gjøre ;) Ha en fortsatt fin sommer :)

    SvarSlet
  4. Lydert: Ja det er virkelig dejligt. Hvis man strikker med strore pinde bliver det ikke for varmt, synes jeg.
    Ja de er set ikke svære at strikke, så gå du bare i gang :)

    Katrine: Tak :) Ja det er lidt sjovt at se hvor meget det egentlig bliver :) Jeg bruger som regel ravelry til at finde løbelængden, og når man skriver ned hele tiden, så er det jo ikke svært at holde styr på.

    SvarSlet
  5. LettLopi er bestemt også en af mine favoritter - dejligt blødt efter vask og ualmindelig varmt...

    SvarSlet
  6. Annette, ja det er så dejligt. Hvis man strikker med store pinde (7, 8 stykker) så bliver det ikke så frygtelig varmt.
    Hvad har du strikket af Léttlopi?

    SvarSlet
  7. Hej!

    Hvor er det bare en fin trøje. Er det muligt at få en opskrift eller i hvert fald bare en opskrift på mønstret?

    SvarSlet
  8. Mette EC:
    Jeg har desværre ikke en opskrift på trøjen... Jeg gik ind på Gudrun og Gudruns webshop og zoomede ind på et billede, så tegnede jeg mønsteret af. Maskeantallet prøvede jeg mig frem til.

    Vh Ása :)

    SvarSlet