onsdag den 9. januar 2013

Første færdige strik i år

Godt nytår allesammen!
Tak for masser af inspiration, tips, og ikke mindst søde kommentarer i året der gik.
Jeg håber at I alle vil følge med på bloggen i 2013, ligesom jeg også vil følge med hos jer (og prøve på at blive bedre til at kommentere hos jer også)

Jeg er nu kommet hjem fra en dejlig juleferie i Danmark sammen med familien, det har været så dejligt og afslappende med masser af god mad, tid til hinanden og bordspil til langt ud på natten.

Mit første færdige strik i 2013, en marius trøje
Billedet er taget hos en veninde jeg besøgte på Jylland, jeg havde en strikket gave med til hende, den skal I nok se snart.
Ferien bød også på lidt strik. Denne trøje startede jeg på i flyet på vej til Danmark, og den blev færdig den 2. eller 3. januar (og ikke før midnat den 31. december, so jeg håbede).

Men dermed er den mit første stykke strik i 2013 :)

Jeg er rigtig glad for trøjen, og den er så dejlig at have på i denne kolde tid.
Da jeg købte garnet på Island tilbage i maj 2012, tænkte jeg at den skulle være lilla med stjernemønster og rundfelling. Men mens jeg sad og strikkede, blev jeg mere og mere forelsket i marius-mønsteret som bla er meget populært på den norske facebook strikkeside "strikkesida".
Undervejs i strikningen, så jeg at jeg ville komme til at mangle noget af den lilla farve, så derfor besøgte jeg den totalt-hyggelige garnbutik Jórun garn på Frederiksberg, som er ejet af en færing. Derinde, i den meget inspirerende og smukke butik, fik jeg en rigtig hyggelig snak med ejeren, Jórun, plus at jeg fik fat i det garn jeg manglede og et opskrifthæfte med marius trøjer :) Så var det egentlig ikke så svært at tage beslutningen, det skulle være min første marius trøje (nok ikke den sidste jeg strikker...)

Fakta
Lavet til: mig selv :)
Opskrift: Tema 29 Marius fra Sandnes garn
Ændringer: En del ændringer, da jeg havde meget tykkere garn og pinde end i opskriften. Men rundfeldingen med mønster var nogenlunde efter opskriften.
Pinde: 5 og 6
Garn: Lett lopi
Lager, rester eller købt: Lager. Købt på Island i maj 2012
Vægt/meter: 460 g / 920 m
Strik nummer i år: 1
Strikket i alt i år: 460 g / 920 m


6 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Den ser dejlig ud, og du er da imponerende hurtig!

    SvarSlet
  2. Tillykke med den meget vellykkede trøje,
    og også godt nytår til dig.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. En smuk "Marius" samt godt nytår til dig:-)

    SvarSlet
  4. Ja, det er et smukt mønster, og din trøje ser rigtig lækker ud

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig trøje, den klæder dig godt.

    SvarSlet