torsdag den 28. marts 2013

Sødt pigestrik - blomstertrøjer

Så blev det til to søde pigetrøjer som kom fra mine strikkepinde denne gang.
Jeg bliver ved med at synes at blomstermønsteret er så flot, så derfor er det nu blevet til to "blómutroyggja" mere :)

De er strikket af færøsk uld, dobbelt navia duo, og så en tråd med glimmer og pailetter i det lilla/pink.
glimmer og pailetter i mønsteret

Den lilla er til min niece som har haft fødselsdag.
Den anden, den i pink er til en gave.
De er begge størrelse 5-6 år
Faktaboks
Strik nummer i år: 12
Lavet til: Miriam
Opskrift: blómutroyggja
Størrelse: 5-6 år
Pinde: 4 og 5
Garn: Dobbelt navia duo fra spole + pailett garn
Lager, rester eller nyindkøbt: Lager
Vægt / meter: 230 g / 830 m
Strikket af garn købt før 2013: 1,690 kg
Strikket i alt i år: 1,805 kg / 6,430 km
Faktaboks
Strik nummer i år: 13
Lavet til: Gave
Opskrift: blómutroyggja
Størrelse: 5-6 år
Pinde: 4 og 5
Garn: Dobbelt navia duo fra spole + pailett garn
Lager, rester eller nyindkøbt: Lager
Vægt / meter: 230 g / 830 m
Strikket af garn købt før 2013: 1,920 kg
Strikket i alt i år: 2,035 kg / 7,260 km

3 kommentarer:

  1. De er simpelthen så fine! Jeg er helt vild med glimmer-detaljen.

    SvarSlet
  2. De er rigtig søde og jeg kan godt lide både farverne og glimmeret.

    SvarSlet