lørdag den 22. februar 2014

Bonderøvens trøje til svigerfar

Så er jeg kommet til at vise jer det næstsidste stykke strik i 2013. Det er strikket til min svigerfar i julegave. Opskriften har jeg prøvet før (se her http://sunadottir.blogspot.dk/2013/09/tillykke-far.html?m=1)
Jeg synes at trøjen er så flot, og lettlopi er så lækkert strikket på pind 6, så derfor blev det til endnu en af denne model. 
Trøjen var hurtig at strikke, og med mønster på starten af for/bagstykket og ærmerne, og siden kun på bærestykket er det også en dejlig variation imellem tv-strik og mønsterstrik :)

Svigerfar blev glad for trøjen, og jeg har fået at vide at den klær ham godt (jeg har ikke været på Færøerne siden han fik den)
Faktaboks:
Strik nummer i år: 40
Lavet til: svigerfar i julegave
Opsrift: Bonderøvens trøje, opskrift fra familie journalen (http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-ham/2010-12-Strikkeopskrifter-Bonderoevens-sweater.aspx)
Ændringer: jeg har brugt lett lopi i stedet for alafoss lopi
Størrelse: s ifølge opskriften, men med det garn jeg brugte svarer den til M/L
Pinde: 4,5 og 6
Garn: Lett lopi i farverne brun, hvid og grøn
Lager, rester elle nyindkøbt: lager
Vægt / meter: 400 g / 800 m
Strikket af garn købt før 2013: 5,940 kg
Strikket i alt i år 2013: 7,745 kg / 24,700 km

3 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk flot trøje .o)

    SvarSlet
  2. Det er en utrolig smuk trøje. Jeg bemærker, at du har lavet den i Lett-lopi i stedet for Alafoss. Jeg har selv overvejet at strikke nogle af trøjerne fra bogen Islandsk strik i lett-lopi i stedet for Alafoss, men er i tvivl om de kan holde faconen i brug. Har hørt flere der siger, at lett-lopi, der strikkes på pinde 6 eller 7 fnuldrer mere og har problemer med at holde faconen.
    Jeg strikke også bonderøvs sweateren til min søn i julegave, men i Alafoss. Den blev så flot, men også meget varm og jeg kan bedre lide at strikke i lett-lopi.

    SvarSlet