fredag den 22. maj 2015

Bløde uldne bukser til baby

Disse bløde uldne bukser har jeg strikket til min niece Rebekka. Jeg er selv ret vild med denne model som jeg har strikket til min nevø her og her. Bukserne er strikket af dejlig arwetta uld der først og fremmest er blød og varm for baby at have på, men ikke mindst er den også slidstærk til når baby begynder at kravle OG så kan de vaskes i maskinen. Alle disse ting er ret vigtige for mig.
Bukserne fra hæftet babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe og findes i størrelserne 0-3mdr til 18-24mdr. Bukserner strikkes i garn der passer til pind 3.
Bukserne er strikket oppefra og ned, hvilket jeg godt kan lide. Opskriften er simpel og nem at følge. Jeg synes at arwetta garnet egner sig rigtig godt til disse bukser da de ikke bliver så faste i det, men stadig er dejlig varme for baby.
Både ribben foroven og ribben ved benene kan bukkes op eller ned efter behov hvilket gør at bukserne passer i længere tid. I opskriften står der at man kan sætte en elastik eller et bindebånd i ribben, men det har ikke været nødvendigt med min nevøs bukser, og han har ellers brugt dem meget og tumlet rundt med dem.
Strik nummer i år: 5
Lavet til: min niece Rebekka
Opskrift: fra bogen babystrik på pinde 3, af Lene Holme Samsøe
Ændringer: ingen ændringer
Størrelse: 6 måneder
Pinde: 2,5 og 3 
Garn: Arwetta clasic i farven 193 (80% merino uld, 20% nylon)
Lager, rester eller nyindkøbt: købt hos Jorun garn på udsalg sidste år
Vægt / meter: 85 g / 350 m
Strikket af garn købt før 2015: 330 g / 870 m
Strikket i alt i år: 330 g / 870 m

Ingen kommentarer:

Send en kommentar