torsdag den 7. maj 2015

Tindra - filcolana stjernehue

Tidligere på året strikkede jeg en hue til mig selv.
Jeg har strikket den efter et mønster fra filcolana 's hjemmeside (se link længere nede)
Jeg fandt mønsteret via et link på en facebook strikkeside.
Huen er hurtig at strikke, den er dejlig blød og så passer den også til mine vanter.
Pels toppen har jeg købt i tivoli, og den bruger jeg til flere af mine huer. Den er med sådan nogle "snørrebånd" som gør at den er rigtig nem at skifte imellem forskellige huer.
Strik nummer i år: 2
Lavet til: mig selv
Ændringer: jeg strikkede den med andet garn og 1 pindestørrelse mindre end i opskriften
Størrelse: onesize
Pinde: 3 og 4 (i opskriften står der pind 4 og 5)
Garn: Arwetta strikket dobbelt
Lager, rester eller nyindkøbt: lager
Vægt / meter: 75 g / 160 m
Strikket af garn købt før 2015: 140 g / 300 m
Strikket i alt i år: 140 g / 300 m

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Må jeg spørge om du ændrede maskeantallet, eller brugte opskriftens maskeantal med den mindre pind?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊
      Jeg ændrede ikke masketallet. Brugte blot andet garn og mindre pinde. Det skal dog siges at jeg strikker ret løst i det, hvilket gør at jeg tit må gå en halv pindstørrelse ned.

      Slet
  2. Den er både flot og ser dejligt varm ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja den er nemlig både dejlig og varm (dog ikke for varm, jeg er ikke så vild med alt for varm hovedbeklædning)

      Slet
  3. Den er vel nok skøn, og det er da en rigtig god idé at bruge pelstoppen til flere huer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja det er nu også meget praktisk når pelstoppen er udstyret med "smørebånd", så binder jeg blot en knude og en sløjfe på indersiden af huen - nemt og hurtigt.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak :) Jeg er også godt tilfreds med den

      Slet