tirsdag den 14. juni 2011

Perler...

De sidste par dage har der været perler, perler, perler i mit hoved :)

Smelte perler i ovnen:
Smelte perler i ovnen - før.
Smelte perler i ovnen - efter.
Smelte perler i ovnen - færdig.
Nemt, nemt... Du sætter perlerne på en bageplade og ind i en var ovn (tror det var 200 grader) og lader det stå i ganske få minutter, indtil du kan se at de er smeltede. Se evt. her Hurtigt, sjovt og smukt.
Jeg har tænkt mig at bruge dem til at  lave armbånd, men jeg mangler lige den rigtige elastik.

Perleskål:
Perleskål - før
Perleskål - efter.
Det her er rigtig sjovt at lave! Du finder en skål der kan tåle at komme i ovnen, smører den med lidt olie (for at perlerne ikke gider ned af siderne, og for at perlerne lettere slipper når det hele er færdigt). Så kommer du et jævnt lag perler over hele skålen, som så sættes i en forvarmet ovn på cirka 200 grader i 5-10 minnuter, og TADA... Du har nu en festlig skål :o)
Jeg bruger den fx til at have the poser i, hvis jeg sætter både frugt the og almindelig the på bordet, men den kan vel bruges til alt muligt, bare det ikke vejer for meget.
Hama mini:

Så småt er det...
Kort til min søde niece Miriam

Her er et almindeligt frimærke lagt ved siden af så man kan se størrelsen ;)
Jeg har købt Hama mini perler som jeg vil bruge til at lave øreringe, hårspænder og til at dekorere kort med.  Det er vildt sjovt, men man skal virkelig holde tungen midt i munden og have en rimelig god finmotorik...

Almindelige hama perler:
Vendespil
Ugler til uro
ide og mønster fra  Laralil

Dengang jeg var lille elskede jeg at perle, og det gør jeg stadig. Det er så hyggeligt at sidde med, og sjovt at prøve noget nyt.
Man kan vel godt perle selv om man er voksen, ik?

1 kommentar:

  1. er total vild med uglerne. Har selv prøvet med perler i ovnen, men det gik ikk så godt med skålen, øv.

    SvarSlet