søndag den 27. november 2011

Der sker lidt for meget på Øerne lige nu....

Suk...

Jeg synes virkelig at der sker meget på ellers fredelige Færøerne lige nu...
Først var der sagen om Pidde som blev meldt savnet d. 5. november, og siden er det kommet frem at han højst sandsynlig er blevet myrdet i sit hjem, og at liget, som stadig ikke er fundet, er blevet bortskaffet.
Så var det orkanen der hærgede i torsdags. Heldigvis oplevede vi den ikke så slem, der skete hverken noget ed hus eller bil. Men rigtig mange har fået skader på deres huse eller bile, og rundt omkring ser man skader af den høje vindhastighed. Jeg ville egentlig have blogget torsdag aften, og vist jer hvor hyggeligt vi havde det herhjemme, men der var ikke noget elektrisitet næsten hele aftenen, så det kunne ikke lade sig gøre. Der er kommet omkring 1.000 skader ind til forsikringsselskaberne siden fredag morgen (vi er 45.000 mennesker i alt på Færøerne!)
Som om det ikke var nok for vores lille samfund, så blev der fredag eftermiddag fundet en død mand på grasplænen udenfor lagtinget. Folk var i chok, og efter nogle timer fik man at vide at manden var fundet med en kniv i brystet! Der nåede at flyve rigtig mange tanker igennem hovedet, men 'heldigvis' viste det sig at manden havde begået selvmord.
Men hver gang jeg hører om nogen der begår selvmord, så berører det mig rigtig meget psykisk....
Så jeg har været ret ked af det og stille siden i fredags...  (jeg har dog prøvet på at hygge mig, og senere vil jeg vise jer billeder fra en jule-klippe-hygge-dag jeg havde sammen med min familie i går.)

Suk, håber ikke at jeg får jer ned med hovedet, jeg skulle bare lige have luft.

2 kommentarer:

  1. Det lyder ret vildt, ja... Håber, I snart får lidt mere ro. (Ellers vil du ihvertfald blive meget positivt overrasket over, hvor fredelig København egentlig er!)

    SvarSlet
  2. Ja, det er bestemt ikke hverdagskost med mord på de smukke øer
    Det er storm til gengæld, og jeg skal da lige love for, vi fik den at mærke, da den strøg over Danmark i går

    SvarSlet