lørdag den 24. maj 2014

Strik og hygge i solen efter indlæggelse

Jeg har lige været indlagt en uge på Amager psykiatri, med angst og selvmordstanker. 
Det er virkelig ikke sjovt at have det så dårligt, men jeg har fået god hjælp af venligt og professionelt personale, så nu er jeg hjemme igen, og er i bedring.
Mens jeg var indlagt kom min kære niece Miriam på besøg sammen med min bror, og vi var bla. en tur ved Ismageriet på Amager hvor vi fik lækker is med fløde og jordbær :) 
Den samme aften som jeg blev udskrevet, samledes vi alle, dvs min mand, min storebror med kone og to børn samt lillebror og hans kone, udenfor til lækker mad som vi bestilte fra smørhullet.
 Vi bor alle på samme kollegie, og det er så skønt at bo så tæt på hinanden, at vi altid kan ses, og lave hurtige aftaler om fx at spise sammen, børnepasning, filmaftener osv.
 Der er også blevet spist (kæmpe) is fra Parad-is. Den var lækker!
 Hygge på grasplænen ved vandet. 
Når jeg nu har så langt hår, at jeg både kan have top og hestehale samtidig, hvorfor så ikke?
Strik i solen. Jeg strikker en cardigan til min nevø på ni måneder, af det navia uno garn jeg købte på Færøerne forleden.
 Gult neglelak i solen. Jeg elsker neglelak at have lakkerede negle, og kan godt lide at skifte imellem forskellige farver, og nu syntes jeg at gult var ret passende.
Alt bliver bare en smule smukkere i sol, ikke?

Jeg bliver altid lidt emotionel og ekstra taksnemmelig for de små ting i livet, efter at jeg har været indlagt. Det er sgu stort at jeg lever i et samfund hvor der findes professionelle som kan passe på mit liv, når jeg ikke selv magter det!

6 kommentarer:

  1. Åh, det lyder som et rigtig hårdt forløb. Godt med en god familie og professionel hjælp. Rigtig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er hårdt, men godt at der er mulighed for at modtage hjælp.
      Tak skal du have :)

      Slet
  2. Godt at høre, at du får den hjælp, som du har brug for! :) God bedring!

    SvarSlet
  3. Det er godt nok en hård periode, du har været igennem, så det er dejligt at læse, du har dejlige mennesker omkring dig.
    Pas på dig selv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja min mand, mine brødre og svigerinder er uundværlige! :)
      Tak, det skal jeg nok.

      Slet