lørdag den 20. september 2014

Babystjernetrøje i navia uno

Jeg har strikket endnu en stjernetrøje. Jeg har ikke tal på hvor mange stjernetrøjer jeg har strikket efterhånden, men jeg synes simpelthen at de stadig er super søde og lækre. 
Og denne baby cardigan er absolut ikke en undtagelse. I navia uno garn er den super let, tynd og dejlig.
Opskriften er fra en færøsk facebook gruppe der hedder "facebook bindiklubbur" hvor en af medlemmerne har lavet denne opskrift. Den er rigtig god.
Jeg har strikket den frem og tilbage på rundpind, og jeg har strikket kanter og knaphuller undervejs, hvilket giver minimal montering, hvilket jo er til at foretrække.
Knapperne var nogle jeg havde på lager, og de passer super til trøjen. Da garnet er rester og knapperne var på lager, har trøjen på en måde været gratis. Det føles godt at strikke sådan en gave, og den bliver bestemt ikke værre af den grund.

Faktaboks:
Strik nummer i år: 16
Lavet til: venindes baby
Opskrift: far en facebook gruppe der hedder “facebook bindiklubbur”
Størrelse: 3-6 måneder
Pinde: 2,5 og 3 mm
Garn: Navia uno
Lager, rester eller nyindkøbt: Købt til denne cardigan til nevøen på Færøerne i april
Vægt / meter: 60 g / 420 m 
Strikket af garn købt før 2014: 1,390 kg
Strikket i alt i år: 2,185 kg / 7,585 km


Til den lille cardigan har jeg også strikket en hue. Huen er fra babystrik på pinde 3, og den er super dejlig, også i navia uno garn.
De små snoninger og hulmønster gør huen helt exeptionelt sød og kær, synes jeg.
Og så sidder den også super på et babyhoved.
Faktaboks:
Strik nummer i år: 17
Lavet til: venindes baby
Opskrift: babystrik på pinde 3
Størrelse: 3-6 måneder
Pinde: 2,5 mm
Garn: Navia uno
Lager, rester eller nyindkøbt: Købt til denne cardigan til nevøen på Færøerne i april
Vægt / meter: 20 g / 140 m 
Strikket af garn købt før 2014: 1,410 kg
Strikket i alt i år: 2,205 kg / 7,725 km

Min lillesøster har taget billederne, og hun er rigtig god med et camera, så I får lige en del billeder af cardiganen og huen.
God weekend.



4 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en flot trøje....super super flot ;-))

    SvarSlet
  2. Jeg tror, det er første gang, jeg ser stjernetrøjen i Navia Uno, men skøn er den og den lille hue passer perfekt dertil

    SvarSlet
  3. Det ser skønt ud. Jeg er sikker på din veninde bliver rigtig glad

    SvarSlet
  4. Hej :) super fin! jeg leder meget efter en opskrift på sådan en cardigan... Ved du hvor jeg kan skaffe en, hvis jeg ikke er færing? 😊 Mvh.

    SvarSlet