søndag den 12. februar 2012

Trøje til Mr J er færdig

Så er Mr J's sirri trøje færdig!
Jeg er rigtig glad for resultatet, og det er Jóhan også :) Han har selv sagt hvordan den skal se ud og hvordan den skal sidde, hvor høj ribben skal være.... Og sågar har han også sagt hvilket garn og hvilke pinde jeg skulle bruge!!
 Er der mon en der er blevet meget smittet af at bo i et hjem hvor der er strikkepinde og garn over det hele???

Opskrift: Ingen. Men selve mønsteret er fra bogen "Føroysk bindingarmynstur". Ideen er fra en trøje som sirri sælger.
Ændringer: -
Lavet til: Min kære mand, Jóhan

Størrelse: M/L
Garn: Sirri 3tr
Købt/på lager: Jeg købte det i efteråret til formålet
Pinde: nr 4 og 6
Hot or Not: Hot!! Den sidder perfekt, Jóhan ser godt ud og han er glad for den :)
Vægt / meter: 500g  / 825m  
Strik nummer i år: 5
Strikket i år (cirka): 870g / 1.880m


  Her er den gamle bog fra 1969. Jeg har fået den fra Jóhans mormor, og der er bare så mange mønstre i... En sjov detalje er at der står hvilken bygd/hus mønsteret kommer fra.

Og så får I da også lige et billede af Mr. J der selv presser sin trøje :)))
En dejlig mand jeg har, ikk?? ;)

3 kommentarer:

  1. En rigtig flot trøje, der klæder ham godt ..
    og skægt med bogen med de gamle strikkemønstre.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Den er blevet rigtig flot og som du siger sidder den perfekt. Han er en heldig mand.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot!

    Jeg er selv igang med min første stjernetrøje, så jeg håber den bliver god!

    Jeg elsker gamle strikkebøger. De er så sjove at kigge i.

    SvarSlet