fredag den 24. august 2012

Et par mere...

Jeg har også strikket et par andre strømper, men jeg har bare ikke lige vist dem frem på bloggen.
Strømperne er til mig selv. Skaftet er strikket med pind 3 og foden med pind 2,5. Garnet er arwetta clasic. Rigtig lækkert garn og strømperne er rigtig lækre at have på.
Jeg har allerede brugt strømperne en del (ja på Færøerne bruger man strømper året rundt...)
Da de skulle til vask, smed jeg dem bare i sammen med mit almindelige vasketøj, og stor var min skuffelse da de kom ud og den grå farve var helt filtet sammen :(
Jeg ved ikke rigtig hvad der er sket, men den gule og grønne farve er totalt uændret mens den grå er så filtet at man nærmest ikke kan se at det er strikket. Strømperne er selvfølgelig blevet lidt mindre pga af filtningen, men heldigvis kan jeg stadig bruge dem selvom de er blevet ret nulrede på de grå striber. 
Jeg var inde i butiken med strømperne, for at spørge om det var normalt at det filtede sådan når det blev vasket sammen med det almindelige vaksetøj, det mente hun bestemt ikke at det var, så jeg fik et nyt nøgle gråt garn. Det bøder nu ikke rigtig på denne skade der er sket, men det er nu alligevel et plaster på såret. Jeg må bare strikke et par mere, måske det bliver med et mønster af en slags.

Jeg har brugt 75gr i alt hvilket svarer til at jeg er oppe på 6.815g og 14.180m strikket i år fordelt på 32 ting/projekter.

2 kommentarer:

  1. De ser dejlige ud, filt eller ej!

    SvarSlet
  2. Det er nogle fine strømper, så det er da ærgeligt at det grå garn filter. Det er mærkeligt, når det er samme slags garn at kun en af garnerne filter sammen. Godt du fik et nyt nøgle, selv om jeg synes nu godt de kunne have givet dig nogle stykker som plaster på såret. God weekend til dig.

    SvarSlet