torsdag den 9. august 2012

En FANTASTISK ferie!

Så er min lange sommerferie slut.
Det har været en super ferie sammen med familie og venner
Først var Jóhan og jeg på ferie i to uger i Danmark, den ene sammen med mine søskende og den anden sammen med fætre, kusiner, mors søskende, mormor og morfar - 30 mennesker i alt, og det var super hyggeligt.
Da vi kom hjem havde svigermor sat en pose med mad ind til os, såååå lækkert
Og så i slutningen af juli tog jeg igen til Danmark, denne gang alene og for at være med til dansk epilepsiforenings ungdoms sommerlejr. Det var en super hyggelig lejr hvor vi var 50 unge med epilepsi der bare hyggede os i en uge. Det er 4.gang jeg er med på lejren, og det er bare SÅ dejligt at være sammen med andre unge der står i samme situation som dig, og forstår dig til fulde, i modsætning til forældre og venner som tit ikke helt ved hvordan de skal tackle sygdommen og anfaldene.
Nu er jeg så heldig at jeg ikke har haft anfald i snart 5 år, så epilepsien mærker mig jo ikke i dagligdagen, men alligevel var det rigtig godt at være sammen med andre unge der har forståelighed for at man skal leve regelmæssigt, sove nok osv osv.
På programmet er der både sjov&ballade, forelæsninger, workshops, fodboldturnering, O-løb, kreative aktiviteter, bålaftener og masser af hygge, knus og snak. Temaet på temafesten var PINK som I nok kan se på billederne ;) Vi var også en tur i tivoli friheden hvilket var rigtig sjovt.
Før årets lejr tænkte jeg at dette nok ville være sidste gang, fordi det nu er så længe siden jeg har haft anfald, men efter denne fantastiske lejr må jeg nok indrømme at jeg har utrolig meget lyst til at tage med igen næste år :)
Selvfølgelig har jeg ikke holdt ferie uden at strikke... Så dette er en del af det jeg har strikket. Den sort/hvide trøje strikkede jeg på vej til, og på lejren. Bodystockingen blev strikket på lejren og på hjemturen. Resten af det garn er nu på vej til at blive en djevlehue, som I måske kan se.
Det øverste billede er en barselsgave til en veninde der har fået barn nummer to. Til storesøsteren lavede jeg for sjov en bluse med teksten Sesilia er storesøster.
Jeg er blevet færdig med nogle ting som snart kommer på bloggen :)

3 kommentarer:

  1. Hej, vil du være sød og fortælle mig hvor jeg kan finde/købe mønsteret til den fine baby body?
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, alle tingene! Sidder lige og strikker body'en også, men i Snældans klare lilla.(bestilling) Hvilket garn har du brugt dér? Flot farve.

    SvarSlet
  3. Kirsten, jeg har jo skrevet en mail til dig, men opskriften er fra navia hæfte nummer 9.
    Halla, den er strikket med navia uno, det er ikke så længe siden de har fået denne farve. Hvordan fungerer bodyen i snældan et trådet? Jeg har strikket en med snældan et trådet pink, men den drejer helt vildt :(

    SvarSlet