mandag den 9. maj 2011

Undtagelsestilstand....

Blev vækket omkring klokken 4.30 ved at telefonen ringede og fik at vide at min hjembygd, og derved min mor, far, søstre og bedsteforældre, er blevet evakueret!!
Chok! Så vågner man da lige pludselig!

Jeg skyndte mig at ringe til mine forældre. De var på vej væk i bil og de er nu indkvarteret hos min morbror og de har det fint. (Lillesøs på 10 er dog MEGET bekymret for vores kat Simba der ikke kom med i panikken...)
Bedtsemor og -far var på vej hjem fra en smuttur i Danmark, men de kunne ikke komme hjem, så de er nu indkvarteret på et lejrsted. De har det også godt selvom de er lidt trætte.

Grunden til at de (800-1000 mennesker) er blevet evakueret er, at der er stor brand i en stor båd der er ved at blive sat i stand efter at den brændte for ca. 1 år siden (og det var 2.gang at der var brand i den båd!!!).
Ombord på den store båd, der er over 100m langt, er der bla. 16 ton amoniak som er meget farligt når det kommer ud i luften. Mine forældre bor ikke i den bygd hvor båden ligger, men i bygden overfor fjorden, og vinden ligger den vej, så den bygd var den der var mest i fare.
Båden brænder stadig, der er stadig eksplosioner og ingen ved på nuværende tidspunkt hvor længe de kommer til at være evakueret...

Forhåbenlig kommer situationen snart under kontrol - og dejligt at der som sådan ikke var nogen menneskeskader.

- God morgen til jer alle -

1 kommentar:

  1. Puha...sikke dog en forskrækkelse både for dig og din familie.
    Håber de snart får styr på branden og udslippet så din familie kan vende tilbage.
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet