tirsdag den 15. maj 2012

Strikket jakke til svigermor

Så er jeg blevet færdig med en strikket jakke til min dejlige svigermor. Jeg strikkede for cirka et år siden en cardigan til hende som hun har brugt meget. Hun har været utrolig glad for den (faktist ved jeg ikke om jeg kender nogen der sætter så stor pris på mit strik som hun gør) så derfor har jeg længe gerne ville strikke hende en trøje mere.
Hun har selv ønsket at det blev denne model, og det er også hende der har valgt farven og købt garnet.

Jakken/trøjen har været sjov at strikke og har ikke været indviklet eller taget lang tid, der har bare været så meget andet (strik) på programmet samtidig.

Min svigermor er super glad, og det fryder virkelig mit hjerte at kunne give hende en gave som hun sætter så stor pris på.

På "skørtet" er der striber hvor man den ene omg. kommer tråden 2 gange rundt om pinden og på næste omg. bliver det så en 'lang' maske. Jeg har ikke prøvet det før, men det er sjovt, nemt at lave og giver en sjov effekt.

 

Opskrift: Fra Bindistovan Tova
Lavet til: Min elskede svigermor
Garn: Sirri 3ply
Købt, lager eller rester: Svigermor købte
Pinde: 5,5 og 8
Hot or not: Hot
Vægt/meter: 500g / 825m
Strik nummer i år: 15
Strikket i år: 4.240g / 7.315m 

Hvis nu jeg får taget mig sammen til at sætte mig ved symaskinen ganske kort, så bliver jeg også færdig med svigerfars trøje....

5 kommentarer:

  1. Den er fantastisk flot !
    heldige svigermor !
    både farve og model er lige i øjet ..
    tillykke med den :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at lave noget til en person, man holder af, og som sætter pris på produktet. Skønt stykke arbejde.

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet flot. Jeg kan godt forstå, at svigermor blev glad for den :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det fantastisk at du laver sådan nogle skønne ting til din svigermor, hun er heldig at have en svigerdatter som dig. Det er en lækker trøje, jeg kan godt forstå hun er glad for de ting du strikker.

    SvarSlet
  5. Skøn med den røde farve. Hvor må hun være glad, at have en svigerdatter der giver så flot en gave:-)

    SvarSlet