torsdag den 11. august 2011

Hvid/brun blómutroyggja

En fra min strikkeklub, som ikke strikker så meget selv (bla fordi hun er alene med 3 små børn) spurgte mig forleden om jeg kunne strikke en trøje til hende og hendes datter. Og det kunne jeg da :)
Hun besluttede sig for at det skulle være en blómutroyggja (for jer som ikke har regnet det ud, kan jeg afsløre at det betyder blomsertrøje ;) strikket af snældan 5 trådet.
Jeg tog mål, og så var det bare at gå i gang. Hun har ikke fået trøjen endnu, så jeg har ikke set hende haft den på, men ifølge målene, så passer den :)
Nu er jeg så gået i gang med den til datteren, og forhåbenlig går der ikke alt for lang tid før I får den at se :)














Faktaboks:
Opskrift: Har kigget efter Sirri's opskrift
Lavet til: Maria, en fra min strikkeklub (salg)
Størrelse: M
Garn: Snældan 5tr
Købt/på lager: Hun købte
Pinde: 7 og 8
Hot or Not: Hot, både så og så, for den er nemlig meget varm med det tykke garn. 
Men køberen skal jo have det sådan som hun vil :)
Vægt / meter: 600g /  900m 
Strik nummer i år: 29
Strikket i år (cirka): 6.650g / 18.000m

9 kommentarer:

  1. Àsa, you knit this in a day?? Or is the text being translated wrong?

    SvarSlet
  2. Hi Elly. NOoooo it absolutely took more than a aaday to knit, I don't know how google translate gave you that impression ;) thihi :)
    It took me about 10 days I think...

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig fin blomstertrøje du har lavet der. og på 10 dage, det er da også pænt hurtigt, synes jeg.

    Kh. Lis

    p.s. du burde lave børnelagkagen, den smager bare ualmindelig godt.

    SvarSlet
  4. Iiiih hvor er den flot!!!! Du er bare så sej med de pinde!!!!! Det er mig ubegribeligt at du kan lave sådan en på 10 dage!!! Så smukt mønster!!!!

    SvarSlet
  5. hej du har søgt det link på de der strikkepinde, jeg har lagt det på min sidde som et fast link helt ned i bunden den hedder Hulucrafts , så der skulle du gerne gå lige til hjemmesiden... fin side du har, den må jeg se lidt mere på så har meld mig som fast læser...

    SvarSlet
  6. Ihh :)) 1000 tak for jeres kommentarer :)

    Lis: Ja det kan være jeg spørger dig efter opskriften en gang...

    amstrik: Tak, jeg har fundet linket. Og hjertelig velkommen som fast læser :)

    Ha en god dag :)

    SvarSlet
  7. Hehe, it translated it as "yesterday someone from my knitting club asked me to knit..."

    Phew, for a minute there I thought you were some kind of knitting machine coming back from the future like Terminator.... ;)

    SvarSlet
  8. Hehehe... It was supposed to be "a while ago" (read several weeks...)

    :)

    SvarSlet
  9. Den er meget smuk. Kan man finde opskriften et sted?
    Kh Hanne

    SvarSlet