mandag den 8. august 2011

stille og roligt...

Her er ikke sket så meget på bloggen de sidste dage, men jeg strikker da alligevel :)
I dag har jeg købt snældan garn til en 'blómutroyggja' til en pige på 6 år. Den burde være rimelig hurtig at strikke, så I kan nok glæde jer til at se den og ikke så længe.
Desuden er jeg i gang med en grøn trøje, ikke lige min stil men begge trøjer er bestillings arbejde og det skal jo være lige sådan som kunden vil have det.


Tørklædet er lidt svært at lægge selv, synes jeg ihvertfald, og da jeg ikke lige havde nogen at hjælpe mig med at lægge det, så lod jeg bare være med at tage det på :)

Hvad synes I? Ser det okey ud uden tørklæde? Mr. J har desværre ikke nogen nationaldragt, men den brune trøje han har på er en slags "nationaltrøje", så det er vel det nærmeste han kan komme lige nu. (jeg håber på at kunne få ham overtalt til at få sig et sæt engang)



Her er det noget stand up/underholdning. Der var maaaange mennesker. Desværre stod jeg ikke forrest på den balkon hvor vi stod, så jeg så ikke så frygtelig meget (ih hvor ville det være dejligt at være lidt højere.... Mr. J og jeg var sidste år til Elton John koncert, og vi var kommet i rigtig god tid sådan at vi kunne stå forrest, det gjorde vi også. Vi havde bare ikke lige tænkt på at når flyglet kom ind og han satte sig, så så jeg faktist kun hans briller og pande...... Så bøjer Mr. J sig lige ned og hvisker mig noget i øret, så udbryder han: "jamen du ser jo ikke noget herfra" 
Øhhhh... virkelig??? Sådan er det altid :o

Kronprinsesse Mary og Dronning Margrethe I får altså lige to billeder mere... Det ene er, som I nok kan se, kronprinsesse Mary og dronning Margrethe i nationaldragterne og så et flot færøsk par i deres dragter.

Ha en god dag alle sammen :)


 

2 kommentarer:

  1. Hvor er jeres nationaldragt bare flot. Mr. J. må jo bare købe det lidt efter lidt, så han kan få sig et sæt, så i bliver et lige så kønt par som det sidste billede i dagens indlæg.

    De er nu flotte, vores Dronning og Kronprinsessen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ja jeg prøver at lokke ham til det :) Men den er jo meget dyr. Trøjen og strømperne kan jeg mok strikke, og måske endda brodere vesten, men sølvet er meget dyrt og ofte noget man samler over flere år (jeg startede da jeg fyldte 10). Det kan lige nævnes at ifbm at vi købte hus, så fik vi en brocure fra forsikringen hvor man kunne vurdere sit indbo, sådan at man fik det hele med, og der stod national dragten til et værdi mellem 15.000 og 25.000 !

    Men tak, jeg håber at han kan blive så fin om nogle år :)

    SvarSlet