søndag den 7. august 2011

Filips trøje

På fredag får vi gæster fra Danmark, og jeg glæder mig helt vildt. Det er min veninde Lea og hendes mand Filip, der kommer og besøger os i en uge.
Lea og jeg var værelseskammerater på Grejsdalens efterskole i 2004/2005, og vi har holdt kontakten lige siden. Lige præcis i dag er det 7 år siden jeg satte mig i flyet og tog på et fantastisk eventyr der ændrede mig meget som person. Desuden mødte jeg Mr. J i Danmark, selvom vi begge er Færinger :)
Jeg viser jer lige billedet med alt mit Léttlopi garn igen
(købt på Island for cirka 1200kr !)
Nåh det var lidt ud af sporet... Tilbage til Lea og Filip. De blev gift i marts i år, men jeg kunne desværre ikke være med til deres bryllup. Så som en slags bryllupsgave har jeg strikket dem hver deres trøje. En stjernetrøje til Lea, og denne grå til Filip. Garnet er Léttlopi, og det er bare super lækkert!
Jeg har været meget i tvivl om hvordan Filips trøje skulle være, der er jo så mange smukke mønstre, men mange af dem jeg er helt vild med er lidt 'færøske' og jeg er ikke helt sikker på at en ung dansk fyr gidder det... Så derfor endte det med "bare" at blive en ensfarvet grå.
Jeg tror nu den bliver meget fint. Jeg glæder mig ihvertfald til at se den på.


Faktaboks:
Opskrift: ingen opskrift
Lavet til: Filip, min venindes mand
Størrelse: M
Garn: Létt lopi
Købt/på lager: lager
Pinde: 7 og 8
Hot or Not: Den er fin nok....
Vægt / meter: 300g /  600m 
Strik nummer i år: 28
Strikket i år (cirka): 6.050g / 17.100m

2 kommentarer:

  1. Dejlige farver dit garn fra Island har.

    Det er en flot trøje du har strikket til Filip. Håber han bliver glad for den.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Tak :) Jeg prøvede på at få en god blanding af farvet garn og natur farver...

    Tak, jeg håber også at han bliver glad. Det finder jeg ud af i morgen.

    SvarSlet