tirsdag den 16. august 2011

Knit pro - HJÆLP

Jeg ønsker mig et knitpro rundpinde sæt som jeg har set at mange af jer har. MEEEEN, det er jo en jungle at finde rundt i. Hvor finder man det bedste tilbud, og hvad skal man vælge?

det her...
...eller det her?
Og hvad er forskellen på de to egentlig? Noget ud over æsken og farven på pindene? (hvis ikke der er forskel på kvaliteten, så tror jeg at jeg vil have den billigere model.)

Jeg ville sætte meget stor pris på hvis I kunne hjælpe mig med at finde en hjemmeside hvor jeg kan købe disse så billigt som muligt, for jeg vil rigtig gerne eje dem :)

7 kommentarer:

  1. Have you tried knit pro at all? I don't have a full set, but I have plenty you can try you'd like. I actually prefer addis - the cable is so much nicer.

    I recently bought (ok, it was a birthday present) the addi click set, which are nice, but the join is really bumpy :( I don't think I'd use it for anything thinner than sock weight yarn, it snags too much. I think I would say normal addis or lace addis (POINTY!) are the best - for me.

    Sorry I can't be of more help, good luck!

    SvarSlet
  2. Det ser umiddelbart ud til, at prisen på de to sæt er næsten ens hos de danske forhandlere, bl.a. :

    http://www.mohairgeder.dk/gaardbutikken/knitpicks/Pages/default.aspx

    Jeg har selv pindene i æsken. De er fantastiske at strikke med, og jeg nyder, at de er så smukke. Jeg tror egentlig ikke, der er forskel i kvaliteten, jeg har brugt de stribede i strømpepinde og hæklenål, og de er også gode

    SvarSlet
  3. Det er helt klart det billigste at købe dem enten i Tyskland
    http://www.wollsucht.de/catalog/index.php?cPath=472_55_621_637&osCsid=b8r1t0vkao31mkm4quj1s5rmaatvkgnn

    eller i England.

    SvarSlet
  4. Jeg har begge modeller træpinde og jeg kan IKKE mærke forskel. De er skønne begge hold.

    For nylig købte jeg også pindene i metal og der blev jeg helt solgt. Det er de bedste for mig i hvert fald. Så kan man strikke med lynets hastighed... næsten.. ;o))

    SvarSlet
  5. Tusind tak for jeres hjælp.
    Jeg har studeret jeres link, og det ser da næsten ud til at det, når alt kommer på, koster det samme at købe pindene i Danmark som fx i Tyskland.
    (på den tyske side som du refererer til Merete kommer pindene til at koste 610kr i alt, og på den side som du refererer til Lydert, der koster det 600kr)

    Så det er sikkert det smarteste at købe det enten på Færøerne (skal lige tjekke priserne) eller få min bror til at købe det i Danmark.

    Ulla: wow, det overrasker mig meget, for jeg kan slet ikke lide at strikke med metal pinde, dem jeg har ihvertfald, det er bare sådan nogle almindelige gamle nogle. Jeg synes at de larmer alt for meget, og så er de kolde...

    Endnu engang tak :)

    SvarSlet
  6. Du kan købe både sæt og enkeltpinde hos sommerfuglen.dk eller eventyrgarn.dk. Begge er flinke til at bruge brevporto ved små forsendelser. Priserne er rimelig ens, husk at medtage porto. Jeg startede med et par pinde i de størrelser jeg bruger mest og købte løse wirer, det giver mest flexibilitet for mig. Og så veksler jeg mellem metal og træ. Jeg er enig med Ulla, de kan ikke sammenlignes med de gamle.
    Hvis du køber i England eller Tyskland skal du måske lige undersøge hvordan det er med told og moms til færøerne, jeg kender ikke reglerne men i Danmark er det f.eks. dyrt at købe uden for EU pga. toldbehandlingen, og Færøerne er jo ikke medlem så måske har i problemet den anden vej. Ellers få det sendt til din bror og lad ham tage det med op eller sende som gave.

    SvarSlet
  7. jeg kan ikke give dig bedre svar end de andre. Men jeg skal sige at glæd dig til du får dem, alle dine andre pinde bliver helt sikkert lagt væk.

    SvarSlet